środa, 1 lutego 2012

Kromki z dziurką. I jajko

Jakiś czas temu, na którymś z blogów widziałam taką propozycję: z kromek chleba tostowego wycina się kółka, a w ich miejsce w ramkę wbija jajko i smaży na zasadzie jajek sadzonych (jeśli dobrze pamiętam). Nie mam pojęcia, gdzie i u kogo to było. 
Dziś starałam się stworzyć coś podobnego, tylko zamiast jajek sadzonych u mnie w chlebie było coś na kształt jajecznicy.. 
Przepis na 6 kromek (+ 6 grzanek ze środków)

Jajka w chlebie



Składniki:
- 6 kromek chleba
- 6 plasterków pomidora
- mała cebula
- kilka plasterków szynki
- garść posiekanego szczypiorku
- sól i pieprz
- oliwa z oliwek

 









Cebulę posiekać, zeszklić, zostawić do ostudzenia. Szynkę pokroić w kostkę. 
Do miski wbić jajka, dodać podsmażoną cebulę, pokrojoną szynkę i szczypiorek. Całość wymieszać, doprawić solą i pieprzem do smaku. 
W chlebie wykroić szklanką kółka, usmażyć je na suchej patelni na złoty kolor. Na grzankach ułożyć plasterki pomidora, oprószyć solą i świeżo zmielonym pieprzem, skropić oliwą.
Pozostałą z chleba ramkę podsmażyć lekko z jednej strony, przełożyć na drugi bok. Do środka ostrożnie wlać łyżką jajka. Podsmażyć ok 2 minuty i przełożyć na drugą stronę, znowu podsmażyć ok 2 minuty. Przełożyć na talerz.



Smacznego!

2 komentarze:

  1. to danie można robić na wiele sposobów. U mnie cieszy się wielkim uznaniem smakowym. Mniam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze to jakaś alternatywa dla klasycznej jajecznicy :)

      Usuń