niedziela, 26 sierpnia 2012

Sałatka meksykańska

Kiedy zobaczyłam przepis na sałatkę, wiedziałam od razu, że będę musiała ją zrobić - w końcu warstwowa sałatka z kurczakiem smakuje genialnie, więc z mięsem mielonym.. dlaczego by nie? Skłamałabym mówiąc, że nie miałam wątpliwości przed jej zrobieniem, ale efekty naprawdę były fajne. Przede wszystkim, sałatka jest bardzo sycąca. Oczywiście jest też smaczna. A najlepsze jest w niej to, że jeśli coś Wam zostanie (jest bardzo sycąca..;)) to nie trzeba się przejmować, że wszystko przywiędło i wyląduje w koszu. Wtedy śmiało można wrzucić zawartość miski na patelnię i podać jako ciepłe danie z ryżem lub makaronem :) Polecam, będziecie tą sałatką miło zaskoczeni!

Sałatka meksykańska


Składniki:
- 1 sałata (u mnie karbowana i dałam jej tylko pół)
- 3-4 pomidory
- 300 g pieczarek (pominęłam)
- 500 g mięsa mielonego
- 1 cebula
- 3 łyżki koncentratu pomidorowego
- puszka czerwonej fasoli
- puszka kukurydzy (u mnie z powodzeniem zastąpiona groszkiem)
- 1 czerwona cebula
- 200 g żółtego sera, startego
- 500 ml gęstego jogurtu naturalnego
- 6 łyżek majonezu
- 1 paczka chipsów tortilla/nachos
- sól i pieprz

Cebulę (zwykłą) obrać i poszatkować, przysmażyć z mięsem mielonym. Doprawić solą i pieprzem, dodać koncentrat pomidorowy. Odstawić do ostudzenia.
Pieczarki oczyścić, pokroić w plastry, przysmażyć.
Sałatę umyć i osuszyć. Porwać na mniejsze kawałki i wyłożyć nią dno dużej miski (w przezroczystej sałatka będzie się najlepiej prezentować).
Pomidory pokroić w kostkę, wyłożyć na sałatę, przyprawić solą i pieprzem. Kolejno układać warstwy: mięsa, pieczarek, kukurydzy i fasoli. Czerwoną cebulę obrać, pokroić w cienkie plastry, ułożyć na wierzchu.
Przygotować sos: jogurt wymieszać z majonezem, doprawić do smaku solą i pieprzem. Wylać na sałatkę. Posypać tartym serem i połamanymi na mniejsze kawałki chipsami.


Smacznego! :)

3 komentarze:

  1. Świetna sałatka! Przepis zapisuję, zrobię przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa. Trzeba będzie skosztować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam Ciebie w zabawie Versatile Blogger Award. Bardzo lubię Twojego bloga i w pełni zasługujesz na nominację :). Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń