poniedziałek, 11 lutego 2013

Beziki kawowe

Jakiś czas temu Anna Maria z Kucharni zapraszała na kawowe całuski. Teraz zapraszam na nie ja. I polecam, bo są naprawdę pyszne i łatwe w przygotowaniu. Także jeśli tylko macie za dużo białek... ;)

Beziki kawowe




Składniki (na dwie blachy)
- 3 białka
- 160 g drobnego cukru
- 1 płaska łyżeczka kawy

Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec stopniowo dodając cukier. Ubita piana ma być bardzo sztywna, gładka i lśniąca. Dodać kawę, delikatnie wymieszać. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Masę przełożyć do szprycy i wyciskać beziki lub nakładać łyżeczką niewielkie porcje piany (ok. 1cm średnicy). Piec przez 50 minut w temperaturze 140 stopni, następnie wyłączyć piekarnik i pozostawić bezy w środku aż do wystudzenia.*

*ja piekłam dwie blachy bezików na raz; w połowie czasu zamieniłam je miejscami, a po wyłączeniu piekarnika zamieniam je znowu. Dzięki temu górna blacha nie przypaliła się, a beziki 'doszły' równomiernie ;)


Smacznego!

P.S. A na Walentynki polecam Wam mus czekoladowy! :)

1 komentarz:

  1. tak! mam za dużo białek i właśnie zastanawiałam się co z nimi zrobić :)

    OdpowiedzUsuń