środa, 16 stycznia 2013

Krem kawowy z mąki. Do muffinów lub tortów

Moje ukochane (nie tylko przeze mnie zresztą ;)) muffiny cappuccino robię przy każdej możliwej okazji. Równie często robię je też bez okazji :) Kiedy robiłam je na Nowy Rok, postanowiłam nadać im jakiś szczególny wygląd. Nie chciałam robić im konkurencji w postaci nowego smaku w kremie, postawiłam więc na krem o smaku cappuccino :) tym bardziej, że dawno już miałam wypróbować przepis Cukrowej Wróżki na krem z mąki, nieco go wzbogacając. Krem świetnie trzyma nadany mu kształt, a jednocześnie ma wyjątkowo delikatną konsystencję, jak na krem na bazie masła. Spróbujcie sami!



Krem kawowy z mąki

Składniki:
- 4 łyżki mąki
- 200 g miękkiego masła
- 1 szklanka mleka
- 1 szklanka cukru pudru

- 2 łyżki kawy rozpuszczone w 2 łyżkach gorącej wody

Mąkę wymieszać z mlekiem w garnku o grubym dnie. Stale mieszając, podgrzać na małym ogniu do konsystencji śmietany. Odstawić do całkowitego wystudzenia, masa powinna jeszcze zgęstnieć. 
Masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Stopniowo dodawać wystudzoną masę z mleka i mąki, cały czas ucierając. Utrzeć całość na gładką, jednolitą masę, dodać kawę i wymieszać. Tak powstałym kremem dekorować babeczki lub co tylko chcecie :)


Smacznego!

7 komentarzy:

  1. urocze cupcakes :) a pomysł na kremik zachowam!
    pozdrawiam,
    szana! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog :))
    Ciekawy post ;] Podoba mi się !!!
    Życzę miłego weekendu.

    Zapraszam również do mnie :)
    I na moją stronę https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Za polubienie byłabym ogromnie wdzięczna !

    OdpowiedzUsuń
  3. tak patrzę i stwierdzam, że muszę kupić szprycę...

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wyglądają, chętnie bym wzięła sobie jedną babeczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. ale w którym momencie? Ja nie miałam żadnego problemu z tym kremem...

      Usuń